Fakta om Christian:

  • Navn: Christian Overå Brevik

  • Alder: 57 år

  • Stilling: Customer success manager

– Jeg har alltid en plan, men den må ofte dyttes til neste dag


Christian Brevik kaster seg over oppgavene, og liker at jobben blir gjort skikkelig. Kanskje nettopp derfor går han med seriøse planer om å pensjonere robotgressklipperen hjemme i hagen.

Når startet du i Byggtjeneste og hva jobber du med her?
– Jeg startet i Byggtjeneste 4. august 2020. Jeg er Customer success manager for NOBB Kontrakt, ByggDok og NOBB Frakt. Arbeidsmessig er dagene delt likt mellom disse, og det trives jeg veldig godt med.

Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?
– Den begynner med at jeg sjekker om det har dukket opp noen support-saker i løpet av natten eller morgentimene. Jeg har alltid en plan, men den må ofte dyttes til neste dag.  Er det noe som virkelig brenner eller kunder som trenger hjelp, går det først. Med NOBB Kontrakt er det travelt rundt tidspunktene leverandørene skal ha prisøkninger. På NOBB Frakt har jeg en del arbeid med å registrere kompliserte fraktmatriser for kunder som har frakt hos oss. Ellers jobber jeg med produktutvikling og testing. Tjenestene våre rusler veldig godt, men når vi skrur på dem kan det oppstå «bugs». Eksempelvis fant vi nylig en følgefeil som vi måtte rette opp før vi kunne lansere en oppdatert versjon.

Christian Overå Brevik - Costumer success manager i Byggtjeneste.
Christian Overå Brevik – Customer success manager i Byggtjeneste.

Hvilken effekt ønsker du at din jobb gir?
– Jeg vil effektivisere og forenkle hverdagen til kundene ved at tjenestene våre blir utnyttet best mulig. Jeg håper at jeg gjør kundene fornøyde, og at jeg gir dem svar på det de lurer på. Inntrykket mitt er at de er veldig takknemlige for den servicen vi yter.

Hva setter du mest pris på ved arbeidsdagen?
– Jeg kommer i kontakt med veldig mange hyggelige mennesker, og det er tilfredsstillende å kunne gi support og få takk tilbake. Det er jeg veldig ydmyk for.

Hva er ditt beste minne så langt i Byggtjeneste?
– Jeg begynte midt i Covid-perioden, og det var jo ganske glissent på kontoret, så jeg må spole tilbake til sommerfesten i 2021. Da fikk jeg se hele laget live. En ting er å prate med folk på Teams, en helt annen er å ha interaksjon med kollegaene.

Hva gjør du når du ikke er på jobb?
– Etter at barna har blitt store føles det som om jeg plutselig har mye tid. Med hus er det alltid noe som skal pusses opp eller vedlikeholdes, og jeg må innrømme at jeg bruker mange timer hjemme i hagen. Jeg har skaffet meg en robotgressklipper, men den jobber ikke som jeg vil, og jeg kommer nok til å ta frem motorgressklipperen igjen. Ellers er jeg glad i sosial omgang og har gjerne gjester på besøk. Det er også viktig å holde seg i form. Med hund blir det alltid en tur i skogen om morgenen. Jeg sykler til jobben så ofte jeg kan, og i helgene blir det gjerne litt golf eller tennis.

Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

Ny styreleder i Norsk Byggtjeneste AS

Det ble avholdt generalforsamling i Norsk Byggtjeneste AS 24. april og Erik Øyno er valgt til ny styreleder.

Tilrettelegger for miljødata i fakturaen

I Byggstand-prosjektet er det utarbeidet et nytt fakturaformat som gjør det mulig å inkludere klimainformasjon i fakturaen. Logiq og Byggtjeneste har i samarbeid utviklet løsninger som forenkler Peppol BEAst Supply 4.0-utvidelsen.

Digitalisering er et nøkkelverktøy

– Vi må begynne smått, men tenke stort! Olaug Hana Nesheim i Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) levner ingen tvil. Digitalisering er et nøkkelverktøy for å kunne møte fremtidens krav.