NOBB Integrasjon

  • Skreddersydd API

  • Velg hvilke produktdata du trenger som f.eks bilde, dokumentasjon, varedata, egenskaper m.m

  • Kontinuerlig oppdatering fra NOBB

– Nå jobber vi bare i NOBB


– De nye nettsidene gjør at kundene finner korrekt informasjon raskt. Jeg er egentlig overrasket at det ikke er flere som gjør det samme som oss, sier Gunnulf Melgaard i DDF AS. Med API fra NOBB sikrer han kundene oppdatert og bedre informasjon om dørene fra Drammens-bedriften.

– Dette er helt klart veien framover, sier en fornøyd daglig leder i grossistbedriften DDF AS.

Han har nettopp lansert splitter nye nettsider. På lageret i Drammen står 12 000 dører. Utfordringen er å gi kundene kjapp og god informasjon om produktene og når de kan få døra levert til butikken sin. De nye nettsidene løser dette ved hjelp av tjenesten NOBB Integrasjon, et API fra Norsk Byggtjeneste AS.

NOBB Integrasjon

Jobbet i tre systemer

Med de nye nettsidene jobber DDF kun i ett eneste datasystem. Det er klart det sparer tid. Før var det mer innviklet:

– Vi hentet bilder og dokumenter fra NOBB. Lagerstatus og produktdata som størrelser, mål og priser kom fra vårt eget system. Vi måtte opprettholde tre systemer, både eget system, nettbutikken og NOBB. Det ble for mye å holde rede, dataene kunne bli litt sjelden oppdatert og derfor ikke helt korrekte, innrømmer Melgaard. 

DDF AS i Drammen har til enhver tid 12 000 dører på lageret.
DDF AS i Drammen har til enhver tid 12 000 dører på lageret.

Speiles fra NOBB

Nå er det en annen hverdag:

– Nå er utgangspunktet vårt alltid NOBB. Hver gang det kommer en prisjustering eller en annen endring med produktet så starter vi i NOBB. Vi har ingen produktdata i vårt system som ikke også er i NOBB lengre. Alt speiles fra NOBB, forteller Melgaard.

«Den store gevinsten er at vi alltid har korrekt produktinformasjon på nettsiden. »

Gunnulf Melgaard, daglig leder i DDF AS


Bedre og mer detaljert NOBB

Dørgrossisten er fornøyd med utviklingen av NOBB:

– Mer og mer i NOBB er bedre. Det er mer miljøbilder, detaljfoto og detaljer som kan legges til hvert produkt, for eksempel egenskaper hvor du kan beskrive produkter mer i detalj enn tidligere. Nå har det blitt så komplett at det er meningsløst å sitte manuelt å dytte inn data ved siden av, sier Melgaard.

Finn rett informasjon om rett dør raskt

Kommunikasjonsbyrået DMT har laget de nye nettsidene for dørgrossisten. Leder av digitale tjenester Kai Røen forteller at fokuset har vært på produktdataene:

– Alle produktdata hentes direkte fra NOBB, og vi har utviklet et filter som gjør at vi benytter produktegenskapene i NOBB for å finne riktig dør, forteller Røen.

Les mer om Byggtjenestes integrasjonsløsninger:

NOBB Integrasjon

 


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

Ny styreleder i Norsk Byggtjeneste AS

Det ble avholdt generalforsamling i Norsk Byggtjeneste AS 24. april og Erik Øyno er valgt til ny styreleder.

Tilrettelegger for miljødata i fakturaen

I Byggstand-prosjektet er det utarbeidet et nytt fakturaformat som gjør det mulig å inkludere klimainformasjon i fakturaen. Logiq og Byggtjeneste har i samarbeid utviklet løsninger som forenkler Peppol BEAst Supply 4.0-utvidelsen.

Digitalisering er et nøkkelverktøy

– Vi må begynne smått, men tenke stort! Olaug Hana Nesheim i Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) levner ingen tvil. Digitalisering er et nøkkelverktøy for å kunne møte fremtidens krav.