Vellykket relansering har gitt nye bruksrekorder


Byggtjeneste overtok NRF Databasen ved årsskifte og allerede nå ser man en markant økning i tallene for bruk av løsningen.

– Disse tallene viser at VA/VVS-bransjen har tatt den nye løsningen i bruk og det har blitt satt flere bruksrekorder som bekrefter at dette grepet var i pakt med markedets ønsker og behov, sier Terje Røising, avdelingsleder i NOBB – VAVVS.

Spennende muligheter for hele byggenæringen

Røising fremhever at man allerede etter fire måneder ser solide kimer til mange spennende muligheter for bransjene og databasene, og at NOBB – VAVVS-databasen registrerer en sterkt økende interesse på flere områder:

  • I april ble det satt rekord i antall brukere i databasen fra 12 000 til 15 000 – sammenliknet med samme periode i fjor.

  • Ny rekord for antall sidevisninger i samme tidsrom, fra 11 000 til over 30 000. – Denne økningen skyldes delvis økt bruk av digitale spørringer, men har også sammenheng med økningen i antall brukere, opplyser Røising.

  • Ny rekord i antall registrerte produkter – siden nyttår er det økt fra 216 000 til 242 000 aktive produkter.

Høye ambisjoner for fremtiden

– Vi jobber kontinuerlig med forbedring av innhold og funksjonalitet. Samtidig arbeider vi med å samordne de to databasene. Begge deler vil gjøre det lettere for både leverandører og brukere, sier administrerende direktør Øyvind Skarholt i Byggtjeneste.

Les også: Se webinaret som markerte relanseringen.

Til sammen er det nå i de to databasene strukturert produktinformasjon for nær 1 000 000 produkter fra 930 leverandører, men det stopper ikke der – Byggtjeneste har en ambisjon om å utvide virksomheten til å omfatte nærstående bransjer.


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

– Vi må komme tidsnok i gang med å skape fremtiden

– Nå får vi en løsning som kan håndtere alle krav til dokumentasjon rundt miljø og bærekraft.

Digitalisering er vakkert

– Gode, digitale produktdata, samlet på ett sted er fundamentalt viktig, uttaler Rune A. Rystad, Country Manager i OSO Hotwater. Det 91 år gamle selskapet har lenge prydet seg med tittelen Norges sterkeste merkevare, og nådde i år en ny milepæl.

Øker effektiviteten betydelig, enkelt og greit

– For oss blir NOBB-databasen den plattformen vi er på, som vi ønsker å henvise våre kunder til og hvor de skal hente sine produktdata fra oss. Dette gir oss også et konkurransefortrinn i forhold til de som ikke er der, sier Gro Fjeldstad, avdelingsleder i Geberit.