Faktaboks overskrift er heading 5 i bold

  • Punkt 1

  • Punkt 2

  • Punkt 3

I denne boksen kan man også ha vanlig tekst som f.eks kan gi en kort forklaring av saken.

Øyvind Skarholt blir ny leder i Byggtjeneste


Øyvind Skarholt overtar som ny leder av Norsk Byggtjeneste AS etter Halvard Gavelstad.

Skarholt som har vært leder for Byggevareindustriens Forening siden 2012 vil tiltre stillingen som adm.dir. med virkning fra 1. juni.

Øyvind Skarholt har utdannelse fra Forsvaret med Luftkrigsskolen, og har vært i næringen i nær 20 år. Han har hatt ledende stillinger innenfor økonomi, innkjøp og logistikk i Selvaagbygg og MAXBO-Løvenskiold.

I perioden som leder for Byggevareindustriens forening har han også vært styremedlem i Byggtjeneste og har dermed opparbeidet seg god innsikt i selskapet. I tillegg har Skarholt engasjert seg mye i arbeid knyttet til digitaliseringen av byggenæringen med verv i styrene til buildingSMART Norge, GS1 Norge, Construction Products Europe og i BNLs arbeid med “Digitalt veikart”.

– Vi er godt tilfreds med at Øyvind Skarholt nå skal overta roret som leder av Byggtjeneste etter at Halvard Gavelstad gir seg etter 18 år sjefsstolen. Halvard har gjort en flott jobb som eierne og styret er svært takknemlig for – uttaler styreleder Jon Karlsen.

– Det har vært en meget grundig prosess i styret som vi har jobbet med siden september i fjor. Vi valgte å ta oss god tid der vi gikk bredt ut med både annonsering og søk med ekstern bistand på hele prosessen. I det digitale skiftet hele næringen står overfor så har vi stor tro på at Byggtjeneste som bl.a. drifter NOBB-databasen – vil kunne være en meget sentral bidragsyter for hele næringen. Vi er trygge på at Skarholt har den kompetanse og de egenskaper som skal til for å kunne bidra positivt til dette.

For nærmere kommentarer, kontakt:
Styreleder Jon Karlsen i Norsk Byggtjeneste AS, tlf. 906 98 082

Bilde: Byggeindustrien


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

– Vi må komme tidsnok i gang med å skape fremtiden

– Nå får vi en løsning som kan håndtere alle krav til dokumentasjon rundt miljø og bærekraft.

Digitalisering er vakkert

– Gode, digitale produktdata, samlet på ett sted er fundamentalt viktig, uttaler Rune A. Rystad, Country Manager i OSO Hotwater. Det 91 år gamle selskapet har lenge prydet seg med tittelen Norges sterkeste merkevare, og nådde i år en ny milepæl.

Øker effektiviteten betydelig, enkelt og greit

– For oss blir NOBB-databasen den plattformen vi er på, som vi ønsker å henvise våre kunder til og hvor de skal hente sine produktdata fra oss. Dette gir oss også et konkurransefortrinn i forhold til de som ikke er der, sier Gro Fjeldstad, avdelingsleder i Geberit.