Faktaboks overskrift er heading 5 i bold
-
Punkt 1
-
Punkt 2
- Punkt 3
I denne boksen kan man også ha vanlig tekst som f.eks kan gi en kort forklaring av saken.
NOBB Integrasjon gir enklere jobbhverdag
Med ny nettside og NOBB Integrasjon kan DDF AS jobbe i kun ett system, på ett sted. Dette forenkler jobben med å holde lagerbeholdning, priser, produktdata og egenskaper oppdatert til enhver tid for dørleverandøren DDF AS.
På lageret i utkanten av Drammen finner vi Gunnulf Melgaard, eier og daglig leder av DDF AS. Han er også aktiv og meget fornøyd bruker av NOBB Integrasjon – et verktøy han har stor glede av i jobbhverdagen. Med hjelp av kommunikasjonsbyrået DMT har han nylig lansert nye nettsider som er fullintegrert med Norsk Byggevarebase (NOBB) via NOBB Integrasjon – et API fra Byggtjeneste.
– «Å ha tilgang til all informasjon man trenger på ett og samme sted er selvsagt en stor fordel som gjør alle deler av jobben veldig mye enklere for alle, sier Melgaard. – Spesielt for kundene våre, men også for oss».
Se foredraget fra NOBB-konferansen om DDF AS
«Å ha tilgang til all informasjon man trenger på ett og samme sted er selvsagt en stor fordel som gjør alle deler av jobben veldig mye enklere for alle, sier Melgaard – spesielt for kundene våre, men også for oss.»
Alt på ett sted
Gunnulf Melgaard er en NOBB-pioner. Allerede i NOBBs spede begynnelse for 20 år siden så Melgaard verdien av å samle alle varedata på ett sted. Han opplevde også etterspørsel om bruk av NOBB fra de store byggevarekjedene som ikke selv hadde kapasitet til å holde tritt med alle sine underleverandørers varedata. Med tiden har NOBB utviklet seg til et stadig mer komplett verktøy som Melgaard mener er særdeles verdifullt for små og mellomstore bedrifter.
«NOBB er en vinn-vinn. Det sparer både våre kunder og oss for mye tid. Veldig mye tid.»
I en mindre bedrift uten dedikerte medarbeidere som holder oversikt med varelager og produktdata, gjøres gjerne jobben av daglig leder. NOBB blir dermed en stor tidssparer. Når bivirkningene av verktøyet i tillegg er bedre kontroll, synlighet og tilgjengelighet, er det klart at det lønner seg.
Les også: 40 % økning i bruk av produktdata fra NOBB
NOBB Integrasjon gir tilgjengelighet og enkelhet
Det er flere grunner til å ta i bruk NOBB enn kun for å spare intern tidsbruk: tilgjengelighet og enkelhet. Å være tilgjengelig og synlig der de potensielle kundene er, er viktig. Stadig flere av de store byggevarekjedene, entreprenører, arkitekter og ingeniører benytter seg i dag av NOBB for å finne produkter og informasjon. Enkelhet er også en viktig motivator og driver, uansett hvor i næringskjeden man befinner seg.
«Det er viktig for oss å være godt synlige der våre potensielle kunder er, og gjøre det enkelt for dem å velge oss»
NOBB er under stadig utvikling
NOBB utvikles stadig med nye funksjoner. Målet er å gjøre både nytten og brukervennligheten maksimal. Det har allerede skjedd mye siden starten og det gjøres stadig forbedringer. Som Melgaard selv sier:
«I begynnelsen oppdaterte vi først data og informasjon på eget system og overførte videre til NOBB. I dag gjør vi motsatt: Vi starter i NOBB og så overføres all informasjon over i eget system».
«NOBB har blitt enklere og enklere for hvert år. Jeg synes de har vært flinke til å utvikle seg og skape forbedringer for oss leverandører. I dag jobber vi bare i NOBB»
Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste
– Vi skal bidra til en grønnere byggenæring
Kravene til korrekt miljødokumentasjon skjerpes stadig. Nye lover er på trappene og etterspørselen fra bransjen er økende. Byggtjeneste jobber kontinuerlig for å tilby en sentralisert og markedstilpasset bransjeløsning som gjør at leverandørene kan dele miljødokumentasjon ett sted til hele næringen.
Dokumentasjon i NOBB blir maskinlesbart med kunstig intelligens
Byggtjeneste tar i bruk kunstig intelligens for å nå sitt mål om å være best i Norge på å tilby maskinlesbare data til sitt marked. – Vi er nok mer fremoverlente enn mange er klar over, smiler administrerende direktør Mikkel Nielsen.
Geberit tok gull med komplette produktdata
Geberit var først ute med å oppnå gullnivå for sin datakvalitet i NOBB Leverandør. For å oppnå dette må leverandøren ha nær komplette produktdata på alle felter i NOBB. Produktbilder, dokumentasjon og alle datafelter teller i denne sammenhengen.