Faktaboks overskrift er heading 5 i bold

  • Punkt 1

  • Punkt 2

  • Punkt 3

I denne boksen kan man også ha vanlig tekst som f.eks kan gi en kort forklaring av saken.

NOBB Integrasjon gir enklere jobbhverdag


Med ny nettside og NOBB Integrasjon kan DDF AS jobbe i kun ett system, på ett sted. Dette forenkler jobben med å holde lagerbeholdning, priser, produktdata og egenskaper oppdatert til enhver tid for dørleverandøren DDF AS.

På lageret i utkanten av Drammen finner vi Gunnulf Melgaard, eier og daglig leder av DDF AS. Han er også aktiv og meget fornøyd bruker av NOBB Integrasjon – et verktøy han har stor glede av i jobbhverdagen. Med hjelp av kommunikasjonsbyrået DMT har han nylig lansert nye nettsider som er fullintegrert med Norsk Byggevarebase (NOBB) via NOBB Integrasjon – et API fra Byggtjeneste.

– «Å ha tilgang til all informasjon man trenger på ett og samme sted er selvsagt en stor fordel som gjør alle deler av jobben veldig mye enklere for alle, sier Melgaard. – Spesielt for kundene våre, men også for oss».

Se foredraget fra NOBB-konferansen om DDF AS

 

«Å ha tilgang til all informasjon man trenger på ett og samme sted er selvsagt en stor fordel som gjør alle deler av jobben veldig mye enklere for alle, sier Melgaard – spesielt for kundene våre, men også for oss.»

Gunnulf Melgaard – DDF AS

 

Alt på ett sted

Gunnulf Melgaard i DDF AS
Gunnulf Melgaard i DDF AS

Gunnulf Melgaard er en NOBB-pioner. Allerede i NOBBs spede begynnelse for 20 år siden så Melgaard verdien av å samle alle varedata på ett sted. Han opplevde også etterspørsel om bruk av NOBB fra de store byggevarekjedene som ikke selv hadde kapasitet til å holde tritt med alle sine underleverandørers varedata. Med tiden har NOBB utviklet seg til et stadig mer komplett verktøy som Melgaard mener er særdeles verdifullt for små og mellomstore bedrifter.

«NOBB er en vinn-vinn. Det sparer både våre kunder og oss for mye tid. Veldig mye tid.»

Gunnulf Melgaard – DDF AS

  I en mindre bedrift uten dedikerte medarbeidere som holder oversikt med varelager og produktdata, gjøres gjerne jobben av daglig leder. NOBB blir dermed en stor tidssparer. Når bivirkningene av verktøyet i tillegg er bedre kontroll, synlighet og tilgjengelighet, er det klart at det lønner seg.

Les også: 40 % økning i bruk av produktdata fra NOBB

NOBB Integrasjon gir tilgjengelighet og enkelhet

Det er flere grunner til å ta i bruk NOBB enn kun for å spare intern tidsbruk: tilgjengelighet og enkelhet. Å være tilgjengelig og synlig der de potensielle kundene er, er viktig. Stadig flere av de store byggevarekjedene, entreprenører, arkitekter og ingeniører benytter seg i dag av NOBB for å finne produkter og informasjon. Enkelhet er også en viktig motivator og driver, uansett hvor i næringskjeden man befinner seg.

«Det er viktig for oss å være godt synlige der våre potensielle kunder er, og gjøre det enkelt for dem å velge oss»

Gunnulf Melgaard – DDF AS

NOBB er under stadig utvikling

NOBB utvikles stadig med nye funksjoner. Målet er å gjøre både nytten og brukervennligheten maksimal. Det har allerede skjedd mye siden starten og det gjøres stadig forbedringer. Som Melgaard selv sier:

«I begynnelsen oppdaterte vi først data og informasjon på eget system og overførte videre til NOBB. I dag gjør vi motsatt: Vi starter i NOBB og så overføres all informasjon over i eget system».

«NOBB har blitt enklere og enklere for hvert år. Jeg synes de har vært flinke til å utvikle seg og skape forbedringer for oss leverandører. I dag jobber vi bare i NOBB»

Les mer om NOBB Integrasjon


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

ECOproduct er et stort konkurransefortrinn for oss

Nordvestvinduet har levert vindusløsninger til noen av Norges mest kjente bygg. Ved å bruke ECOproduct fra Byggtjeneste, får de miljødeklarasjoner som er transparente og forståelige for kundene – noe de ser på som et viktig konkurransefortrinn.

Årets brukerundersøkelse har gitt oss nyttig innsikt

Byggtjeneste satser på kontinuerlig produktutvikling. For å utvikle det våre kunder trenger sendte vi ut årets brukerundersøkelse tidligere i høst.

Gikk fra null til 100 000 GWP-data på tre år

Byggtjeneste har nådd en stor milepæl i arbeidet for en grønnere byggenæring ved å overstige 100 000 produkter med Global Warming Potential (GWP) data i NOBB-databasen.