Om Byggtjeneste Portalen:

  • Enkel tilgang til produktdata og dokumentasjon på byggevarer

  • Kunne velge byggevarer som passer miljøprofilen til et byggepro

  • Skaffe flere BREEAM-NOR poeng med riktig materialvalg via ECOproduct

Arkitekter kan enklere gjøre miljøvennlige materialvalg


Arkitekter får spesialtilgang til unik kilde for miljøvennlige materialvalg via avtale inngått med Norske arkitekters landsforbund.

Norske arkitekter får nå rabattert tilgang til litt av en skattekiste for dem som ønsker å ta miljøvennlige materialvalg. Det skjer gjennom en avtale som Norske Arkitekters Landsforbund (NAL) har gjort med Norsk Byggtjeneste AS der NAL sine medlemmer får medlemsfordel med abonnement på Byggtjeneste Portalen.

Hensikten med avtalen er at NAL og Byggtjeneste skal arbeide for å fremme hverandres interesser, og gi arkitektene lettere tilgang til produktdata, regelverk og miljødokumentasjon.

Avtalen innebærer rabatterte tilbud fra Byggtjeneste til medlemmene i NAL. I Byggtjeneste Portalen får NAL-medlemmene tilgang til produkter med oppdatert informasjon om miljøsertifiseringer, produktspesifikasjoner, og regelverk lett tilgjengelig i både prosjekterings-, innkjøps- og bruksfasen – med mål om å ta miljøvennlige materialvalg.

Les mer om Portalen

Fakta om Byggtjeneste:
Norsk Byggtjeneste AS er den største leverandøren av produkt- og kunnskapsbasert informasjon mellom aktører i byggenæringen. Selskapet tilrettelegger for effektiv digital transaksjons- og informasjonsutveksling gjennom hele verdikjeden. De har nærmere 30 ansatte, en omsetning på vel 56 mill. kroner og eies av handel og industri i byggenæringen.


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

– Vi må komme tidsnok i gang med å skape fremtiden

– Nå får vi en løsning som kan håndtere alle krav til dokumentasjon rundt miljø og bærekraft.

Digitalisering er vakkert

– Gode, digitale produktdata, samlet på ett sted er fundamentalt viktig, uttaler Rune A. Rystad, Country Manager i OSO Hotwater. Det 91 år gamle selskapet har lenge prydet seg med tittelen Norges sterkeste merkevare, og nådde i år en ny milepæl.

Øker effektiviteten betydelig, enkelt og greit

– For oss blir NOBB-databasen den plattformen vi er på, som vi ønsker å henvise våre kunder til og hvor de skal hente sine produktdata fra oss. Dette gir oss også et konkurransefortrinn i forhold til de som ikke er der, sier Gro Fjeldstad, avdelingsleder i Geberit.