Hvem er Kristin Lindqvist?
-
Startet i Byggtjeneste i 2019
-
Jobber som prosjektleder i Databasedriftsavdelingen
-
56 år
-
Bor i Lillestrøm
-
Ånder for fornøyde kunder og har vært en pådriver innen påfyll av EPDer i NOBB-databasen i den senere tid.
- En humørspreder i kontorlandskapet i Byggtjeneste
– Masterdata-Kristin, er det deg?
Hun følger opp masterdata med argusøyne, og drives av å gjøre kunder og kollegaer fornøyde. Men ikke tro at Kristin Lindqvist skrur av energibryteren når arbeidsdagen er over.
Hun følger opp masterdata med argusøyne, og drives av å gjøre kunder og kollegaer fornøyde. Men ikke tro at Kristin Lindqvist skrur av energibryteren når arbeidsdagen er over.
Når startet du i Byggtjeneste og hva jobber du med her?
– Jeg har jobbet her i tre år som prosjektleder. Jobben min går ut på å optimalisere varene så de får skinne og sørge for at all dokumentasjon er på plass. Rett og slett bidra til å vedlikeholde masterdata, og selvfølgelig veilede og hjelpe leverandørene til å utføre jobben.
Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?
– Jeg starter alltid dagen med å logge inn i SuperOffice-systemet vårt hvor sakene mine ligger. Der sjekker jeg pågående prosjekter, om det har kommet nye forespørsler, hva jeg har lagt inn som remindere til meg selv osv. Så prøver jeg å planlegge dagen min etter det, blant annet ved å låse noen timer til bestemte prosjekter. Det er imidlertid lettere sagt enn gjort – man blir jo avbrutt enkelte ganger. Men det går helt fint, det er veldig givende å kunne hjelpe både kunder og kollegaer.
Hvilken effekt ønsker du at din jobb gir?
– Jeg håper både kollegaer og kunder er fornøyde med den jobben jeg gjør. Det er viktig for meg at kundene sitter igjen med et godt inntrykk og har fått større forståelse gjennom arbeidet med oss i Byggtjeneste. Jeg vet jeg ikke kan svare på alt, men da noterer jeg og finner en god kollega som kan hjelpe meg. Som type er jeg på tilbudssiden, og det er viktig å være behjelpelig. Det motiverer meg å få nye utfordringer og lære nye ting.
Hva setter du mest pris på ved arbeidsdagen?
– At man rett og slett har muligheten til å gjøre både kunder og kollegaer fornøyde med den jobben man gjør. Det er den viktigste pådriveren og det som motiverer meg mest. En annen ting jeg setter stor pris på her i Byggtjeneste, er at det er takhøyde med tanke på innspill. Jeg liker å kaste mange baller opp i lufta, og noen av dem feiler naturligvis. Men det rommet har vi her, noe som er veldig viktig for meg.
«Vi er her for å tilrettelegge og hjelpe kundene våre, det gir meg energi at jeg sammen med mine kollegaer kan få masterdataene til å «skinne».»
Hva er ditt beste minne så langt i Byggtjeneste?
– Det må være da vi kom tilbake på kontoret etter korona-perioden. Hjemmekontor var helt greit for en periode, men det å komme tilbake og se kollegaer – det var helt herlig! Selve arbeidet er en ting, men jeg setter også stor pris på det sosiale på en arbeidsplass. At vi ikke bare er kollegaer, men at vi også kjenner hverandre litt privat. Det synes jeg er helt supert.
Hva gjør du når du ikke er på jobb?
– Jeg elsker å være sammen med familie og venner. Trives også godt med å dra på konserter, spise ute med kjente og kjære, dessuten trener jeg så mye jeg kan. Sånn generelt kan man vel si at jeg er et sosialt dyr som er i overkant aktiv, jeg liker at det skjer ting. Enkelte ser nok på masterdata som noe litt grått og støvete, og hadde nok tenkt «Masterdata-Kristin, er det deg?» hvis de hadde møtt meg privat. I tillegg er jeg nok ganske kreativ – jeg har malt litt og er veldig glad i håndarbeid. Også interesserer jeg meg for interiør, til min manns store fortvilelse…
Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste
Bruker NOBB nærmest som et PIM-system
– Vi har basert oss på at NOBB er en av våre grunnpilarer. Databasen skal alltid være fasit ettersom det er disse dataene som er synlige utad.
Bruken av NOBB-data øker i byggenæringen
Bruken av NOBB blir stadig større i hele verdikjeden – både før og etter produktene er solgt av byggevarehandelen. Mange av aktørene som benytter NOBB-data ligger på siden av den tradisjonelle leverandør – handel segmentet.
Jobb smartere med digitale data, snakk med oss på VVS-dagene
Byggtjeneste ønsker å invitere hele bransjen til en prat om miljødata og produktdata på VVS-dagene. – Vi vil svare på alle dine spørsmål om smart effektivisering via digitale data, sier Trond Strand Jacobsen, markedssjef for VAVVS i Byggtjeneste.