Hvem er Kristin Lindqvist?

  • Startet i Byggtjeneste i 2019

  • Jobber som prosjektleder i Databasedriftsavdelingen

  • 56 år

  • Bor i Lillestrøm

  • Ånder for fornøyde kunder og har vært en pådriver innen påfyll av EPDer i NOBB-databasen i den senere tid.

  • En humørspreder i kontorlandskapet i Byggtjeneste

– Masterdata-Kristin, er det deg?


Hun følger opp masterdata med argusøyne, og drives av å gjøre kunder og kollegaer fornøyde. Men ikke tro at Kristin Lindqvist skrur av energibryteren når arbeidsdagen er over.

Hun følger opp masterdata med argusøyne, og drives av å gjøre kunder og kollegaer fornøyde. Men ikke tro at Kristin Lindqvist skrur av energibryteren når arbeidsdagen er over.

Når startet du i Byggtjeneste og hva jobber du med her?
– Jeg har jobbet her i tre år som prosjektleder. Jobben min går ut på å optimalisere varene så de får skinne og sørge for at all dokumentasjon er på plass. Rett og slett bidra til å vedlikeholde masterdata, og selvfølgelig veilede og hjelpe leverandørene til å utføre jobben.

Kristin Lindqvist jobber tett med leverandørene for å få inn flere EPDer i NOBB.
Kristin Lindqvist jobber tett med leverandørene for å få inn flere EPDer i NOBB.

Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?
– Jeg starter alltid dagen med å logge inn i SuperOffice-systemet vårt hvor sakene mine ligger. Der sjekker jeg pågående prosjekter, om det har kommet nye forespørsler, hva jeg har lagt inn som remindere til meg selv osv. Så prøver jeg å planlegge dagen min etter det, blant annet ved å låse noen timer til bestemte prosjekter. Det er imidlertid lettere sagt enn gjort – man blir jo avbrutt enkelte ganger. Men det går helt fint, det er veldig givende å kunne hjelpe både kunder og kollegaer.

Hvilken effekt ønsker du at din jobb gir?
– Jeg håper både kollegaer og kunder er fornøyde med den jobben jeg gjør. Det er viktig for meg at kundene sitter igjen med et godt inntrykk og har fått større forståelse gjennom arbeidet med oss i Byggtjeneste. Jeg vet jeg ikke kan svare på alt, men da noterer jeg og finner en god kollega som kan hjelpe meg. Som type er jeg på tilbudssiden, og det er viktig å være behjelpelig. Det motiverer meg å få nye utfordringer og lære nye ting.

Hva setter du mest pris på ved arbeidsdagen?
– At man rett og slett har muligheten til å gjøre både kunder og kollegaer fornøyde med den jobben man gjør. Det er den viktigste pådriveren og det som motiverer meg mest. En annen ting jeg setter stor pris på her i Byggtjeneste, er at det er takhøyde med tanke på innspill. Jeg liker å kaste mange baller opp i lufta, og noen av dem feiler naturligvis. Men det rommet har vi her, noe som er veldig viktig for meg.

«Vi er her for å tilrettelegge og hjelpe kundene våre, det gir meg energi at jeg sammen med mine kollegaer kan få masterdataene til å «skinne».»

Kristin Lindqvist – prosjektleder i Byggtjeneste


Hva er ditt beste minne så langt i Byggtjeneste?
– Det må være da vi kom tilbake på kontoret etter korona-perioden. Hjemmekontor var helt greit for en periode, men det å komme tilbake og se kollegaer – det var helt herlig! Selve arbeidet er en ting, men jeg setter også stor pris på det sosiale på en arbeidsplass. At vi ikke bare er kollegaer, men at vi også kjenner hverandre litt privat. Det synes jeg er helt supert.

Hva gjør du når du ikke er på jobb?
– Jeg elsker å være sammen med familie og venner. Trives også godt med å dra på konserter, spise ute med kjente og kjære, dessuten trener jeg så mye jeg kan. Sånn generelt kan man vel si at jeg er et sosialt dyr som er i overkant aktiv, jeg liker at det skjer ting. Enkelte ser nok på masterdata som noe litt grått og støvete, og hadde nok tenkt «Masterdata-Kristin, er det deg?» hvis de hadde møtt meg privat. I tillegg er jeg nok ganske kreativ – jeg har malt litt og er veldig glad i håndarbeid. Også interesserer jeg meg for interiør, til min manns store fortvilelse…


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

– Vi må komme tidsnok i gang med å skape fremtiden

– Nå får vi en løsning som kan håndtere alle krav til dokumentasjon rundt miljø og bærekraft.

Digitalisering er vakkert

– Gode, digitale produktdata, samlet på ett sted er fundamentalt viktig, uttaler Rune A. Rystad, Country Manager i OSO Hotwater. Det 91 år gamle selskapet har lenge prydet seg med tittelen Norges sterkeste merkevare, og nådde i år en ny milepæl.

Øker effektiviteten betydelig, enkelt og greit

– For oss blir NOBB-databasen den plattformen vi er på, som vi ønsker å henvise våre kunder til og hvor de skal hente sine produktdata fra oss. Dette gir oss også et konkurransefortrinn i forhold til de som ikke er der, sier Gro Fjeldstad, avdelingsleder i Geberit.