Skreddersydd opplæring

  • Få engasjerte og dedikerte ansatte som kan ByggDok

  • Oppnå å etterleve regelverket om formidling av dokumentasjon til dine kunder

  • Få kundene dine til å handle i din butikk fordi de sparer tid på dokumentasjon

  • Byggtjeneste tilpasser opplæringen etter ditt behov

Lær om ByggDok med skreddersydde webinarer


Nå kan byggevarekjedene få skreddersydde webinarer fra Byggtjeneste for å øke kompetansen rundt ByggDok. Målet er å få dedikerte superbrukere lokalt i butikkene.

Kristine Bergendahl – produkteier i Byggtjeneste
Kristine Bergendahl – produkteier i Byggtjeneste

Som et ledd i jobben med å digitalisere byggenæringen, tilbyr Byggtjeneste nå de ulike byggevarehusene skreddersydde webinarer for å øke kompetansen i ByggDok, slik at deres proffkunder kan bli enda mer digitale.

– Våre skreddersydde webinarer gir økt kunnskap om ByggDok og bruken av produktet til byggevarekjeders proffselgere, salgssjefer og kommersielle ledere, forteller produkteier for ByggDok, Kristine Bergendahl.

Dette er ByggDok:

  • ByggDok er Norsk Byggtjenestes dokumentasjonsløsning for proffkunder, boligprodusenter og små og mellomstore entreprenører.

  • ByggDok sørger for at all nødvendig dokumentasjon automatisk lagres og distribueres til de ulike prosjektene.

  • Alt en håndverker eller entreprenør kjøper via byggevarehus blir automatisk registrert på det prosjektet de angir, og når prosjektet skal overleveres lager ByggDok sluttdokumentasjon for hele prosjektet.

  • Inkludert i ByggDok, som fås gratis hos din lokale byggevareforhandler, er tilgang til Nordens største stoffkartotek fra EcoOnline.

  • ByggDok har en sømløs integrasjon med Boligmappa, som gjør at når bygget skal overleveres kan registrert dokumentasjon enkelt overføres fra ByggDok til Boligmappa.

Vi kontakter deg

Fyll ut kontaktskjema for en uforpliktende prat med Kristine Bergendahl for å komme i gang med et kurs som passer dere.

Kontakt meg

Relevant for brukerne

Det at Byggtjeneste nå velger å tilby skreddersydde webinarer for å lære opp de ulike virksomhetene i ByggDok har sin naturlige forklaring.

– Vi skreddersyr webinarene fordi behov og organisering kan være forskjellig fra virksomhet til virksomhet. Da får vi gått ordentlig gjennom ByggDoks funksjoner basert på den aktuelle virksomhetens daglige virke, og da får vi også størst effekt, sier Bergendahl.

Én ByggDok-ansvarlig

Etter endt gjennomføring av et skreddersydd webinar, jobber Byggtjeneste sammen med byggevarehuset for å få én ByggDok-ansvarlig i hver butikk.

– Vi benytter konseptet «train the trainee», altså at én medarbeider i virksomheten får inngående kompetanse, og dermed det overordnede ansvaret for ByggDok både mot butikkens kunder og internt. Den utvalgte er rett og slett byggevarehusets superbruker når det gjelder ByggDok, sier Bergendahl.

Les mer om ByggDok

Kort og konkret webinar

Når det gjelder selve gjennomføringen av webinaret er dette lagt opp til å være så kort og konkret som over hodet mulig. Normalt sett er seansen unnagjort på en drøy halvtime.

– Webinaret er en inngangsport og en inspirasjon som viser mulighetene som ligger i ByggDok. Deretter samarbeider vi videre med onboardingplanen, der vi har fokus på forventninger og målsettinger tilpasset butikken, deres kunder og selvfølgelig superbrukeren på ByggDok hos byggevarebutikken, sier produkteieren. 


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

Fra husdata til handlekurv med Unbolt og NOBB

– Tilstandsrapportene forteller oss at det er et evigvarende etterslep i bruktboligmassen.

Felles jakt på fornøyde kunder

– Vi må være sikre på at dataene dere legger inn på produktet er riktige fra starten. Da vil vi få dette til å flyte, og det blir mindre jobb på oss som skal vedlikeholde det videre.

Tapwell leder an i bransjens digitale samarbeid

Tapwell kom inn på markedet som en utfordrer og liten rebell for 20 år siden. De tok med seg ni gasellepriser på vei opp i teten. Rebell-stempelet holder de gjerne på, men når det kommer til datakvalitet i NOBB-basen gir de seg selv ingen slingringsmonn.