Faktaboks overskrift er heading 5 i bold
-
Punkt 1
-
Punkt 2
- Punkt 3
I denne boksen kan man også ha vanlig tekst som f.eks kan gi en kort forklaring av saken.
Et innholdsrikt år for Byggtjeneste
2021 ble et travelt år for alle ansatte i Byggtjeneste, selv om året har vært tildels sterkt preget av pandemien.
Ikke før vi alle var i gang med å komme tilbake til «normalen», så blir avslutningen på 2021 preget av begrensninger på grunn av pandemien. Vi i Byggtjeneste er dermed som alle andre tilbake med mye hjemmekontor, digitale møteplasser og mindre fysiske møter. Det skal vi løse uten at våre mange tusen kunder og brukere blir berørt. Vi har klart det før og skal klare det igjen.
VAVVS viser økende ønske om samhandling
2021 har vært et begivenhetsrikt år for oss på mange områder. Vi startet opp året med nye kollegaer som vi fikk ved overtagelsen av NRF-databasen. Gjennom 2021 har vi jobbet med å samordne fundamentet som skal gjøre det mulig å bygge videre på én felles plattform. Denne samordningen går på å etablere arenaer som standardiseringsutvalg og kvalitetsforum der leverandører og brukere av databasen møtes for å enes om regelverk og praksis. Konkret har dette arbeidet resultert i at man innenfor VAVVS klarte å enes om avvikling av NRF-fellesnummer som vi kom i mål med 31. oktober. Videre utover høsten har det vært jobbet med en omforent varegruppestruktur. Engasjementet i dette arbeidet borger for at man i VAVVS fremover i større grad kan samhandle mer effektivt.
Les også: Nå avvikles NRF fellesnummer
Overgangen til NOBB Leverandør
I september startet vi opp den nye portalen og løsningen mot leverandører i NOBB. Her har det kommet mye ny funksjonalitet og et helt nytt grensesnitt. I tillegg er krav til innhold strammet inn. I sum så er det nok en del som synes dette kan være noe krevende. Det er stadig økt digitalisering i næringen og økte krav til kvalitet i innhold. Vi gjør vårt ytterste for å bistå våre kunder i dette og vil fortsette å sikre en best mulig support og støtte brukerne.
Digitale kurs om NOBB fortsetter i 2022, både Grunnleggende kurs om NOBB og for NOBB Leverandør.
Årets NOBB-konferanse ble en suksess
Byggtjeneste arrangerte NOBB-konferansen i november med rekordmange deltakere. Endelig fikk vi muligheten til å møtes fysisk for første gang siden 2019. Vi har fått mange hyggelige tilbakemeldinger og gode innspill på hva vi kan forbedre, eller gjøre mer av ved neste års konferanse. Ikke minst var det hyggelig å se mange nye fjes fra VAVVS-bransjene. I 2022 avholdes NOBB-konferansen 15. – 16. november, så det er bare å sette dette inn i kalenderen din.
Les også: Ettertraktede priser ble delt ut under NOBB-konferansen
Ny versjon av ECOproduct
Gjennom året har vi drevet med kontinuerlige produkt- og tjenesteforbedringer. Det har blant annet kommet en helt ny versjon av ECOproduct med mye ny funksjonalitet. Den nye versjonen møter også de økte kravene i BREEAM-manualen.
På tampen av året ligger vi ikke på latsiden og vi klargjører oss for oppstart av 2022. I løpet av neste år vil det komme spennende nyheter og muligheter for våre kunder på områder knyttet til blant annet miljø og miljødata, som vi satser mye på.
På vegne av alle i Byggtjeneste ønsker vi kunder og brukere en riktig God Jul og et Godt Nytt År!
Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste
Bruker NOBB nærmest som et PIM-system
– Vi har basert oss på at NOBB er en av våre grunnpilarer. Databasen skal alltid være fasit ettersom det er disse dataene som er synlige utad.
Bruken av NOBB-data øker i byggenæringen
Bruken av NOBB blir stadig større i hele verdikjeden – både før og etter produktene er solgt av byggevarehandelen. Mange av aktørene som benytter NOBB-data ligger på siden av den tradisjonelle leverandør – handel segmentet.
Jobb smartere med digitale data, snakk med oss på VVS-dagene
Byggtjeneste ønsker å invitere hele bransjen til en prat om miljødata og produktdata på VVS-dagene. – Vi vil svare på alle dine spørsmål om smart effektivisering via digitale data, sier Trond Strand Jacobsen, markedssjef for VAVVS i Byggtjeneste.