Faktaboks overskrift er heading 5 i bold

  • Punkt 1

  • Punkt 2

  • Punkt 3

I denne boksen kan man også ha vanlig tekst som f.eks kan gi en kort forklaring av saken.

Et innholdsrikt år for Byggtjeneste


2021 ble et travelt år for alle ansatte i Byggtjeneste, selv om året har vært tildels sterkt preget av pandemien.

Ikke før vi alle var i gang med å komme tilbake til «normalen», så blir avslutningen på 2021 preget av begrensninger på grunn av pandemien. Vi i Byggtjeneste er dermed som alle andre tilbake med mye hjemmekontor, digitale møteplasser og mindre fysiske møter. Det skal vi løse uten at våre mange tusen kunder og brukere blir berørt. Vi har klart det før og skal klare det igjen.

VAVVS viser økende ønske om samhandling

2021 har vært et begivenhetsrikt år for oss på mange områder. Vi startet opp året med nye kollegaer som vi fikk ved overtagelsen av NRF-databasen. Gjennom 2021 har vi jobbet med å samordne fundamentet som skal gjøre det mulig å bygge videre på én felles plattform. Denne samordningen går på å etablere arenaer som standardiseringsutvalg og kvalitetsforum der leverandører og brukere av databasen møtes for å enes om regelverk og praksis. Konkret har dette arbeidet resultert i at man innenfor VAVVS klarte å enes om avvikling av NRF-fellesnummer som vi kom i mål med 31. oktober. Videre utover høsten har det vært jobbet med en omforent varegruppestruktur. Engasjementet i dette arbeidet borger for at man i VAVVS fremover i større grad kan samhandle mer effektivt. 

Les også: Nå avvikles NRF fellesnummer

Overgangen til NOBB Leverandør

I september startet vi opp den nye portalen og løsningen mot leverandører i NOBB. Her har det kommet mye ny funksjonalitet og et helt nytt grensesnitt. I tillegg er krav til innhold strammet inn. I sum så er det nok en del som synes dette kan være noe krevende. Det er stadig økt digitalisering i næringen og økte krav til kvalitet i innhold. Vi gjør vårt ytterste for å bistå våre kunder i dette og vil fortsette å sikre en best mulig support og støtte brukerne.

Digitale kurs om NOBB fortsetter i 2022, både Grunnleggende kurs om NOBB og for NOBB Leverandør.

Årets NOBB-konferanse ble en suksess

Byggtjeneste arrangerte NOBB-konferansen i november med rekordmange deltakere. Endelig fikk vi muligheten til å møtes fysisk for første gang siden 2019. Vi har fått mange hyggelige tilbakemeldinger og gode innspill på hva vi kan forbedre, eller gjøre mer av ved neste års konferanse. Ikke minst var det hyggelig å se mange nye fjes fra VAVVS-bransjene. I 2022 avholdes NOBB-konferansen 15. – 16. november, så det er bare å sette dette inn i kalenderen din.

Les også: Ettertraktede priser ble delt ut under NOBB-konferansen

Ny versjon av ECOproduct

Gjennom året har vi drevet med kontinuerlige produkt- og tjenesteforbedringer. Det har blant annet kommet en helt ny versjon av ECOproduct med mye ny funksjonalitet. Den nye versjonen møter også de økte kravene i BREEAM-manualen.

På tampen av året ligger vi ikke på latsiden og vi klargjører oss for oppstart av 2022. I løpet av neste år vil det komme spennende nyheter og muligheter for våre kunder på områder knyttet til blant annet miljø og miljødata, som vi satser mye på.

På vegne av alle i Byggtjeneste ønsker vi kunder og brukere en riktig God Jul og et Godt Nytt År! 


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

– Bransjen er overmoden for endring

Ineffektive verdikjeder, lite moderne kundereiser og ikke minst manglende miljødata. Utfordringene er mange i byggebransjen, mener Mikkel Sandvik, men nå tar Mestergruppen et fast grønt grep.

Fortsetter jakten på bedre produktdata

Prisen som Årets NOBBer 2022 blir ingen sovepute for SNA Europe (Norway) AS. Snarere tvert imot – den gir motivasjon for å ta ytterligere steg de neste årene.

Energibunten som tyvstarter arbeidsdagen

Klokka 04.50 står Morten Helland Stensrud opp. Timeplanen er så godt som alltid full til han igjen kryper under dyna – noe den energiske 44-åringen elsker.