Vi bruker ulike verktøy som informasjonskapsler, for å samle inn data om hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt. Ved å klikke på Godta, godtar du bruken av disse verktøyene.

Godta Les mer

Selger overskuddsvarer med utstrakt bruk av produktdata

Om Tørn.no

Selger ubrukte kurante byggevarer til reduserte priser
Nå kan du handle i tilbudskroken på alle byggevarehus samtidig
Varene kan enten hentes i byggevarebutikken eller man kan få det tilsendt
Byggevarehusene får solgt overskuddsvarer og det blir mye lettere for sluttkunden å få tak i det han trenger
Tørn.no benytter integrasjon med NOBB for å hente produktdata
Øyvind Berild
03.03.2021
Den nettbaserte markedsplassen Tørn.no selger overskuddsvarer fra byggevarehusene i hele landet. Produktdata fra NOBB forenkler denne prosessen.

– Produktdata er selve grunnmuren for oss, og for å få en slik plattform og fasilitator til å fungere er du helt avhengig av å gjøre det enkelt for både selger og kjøper. Da er produktdataene helt avgjørende, sier gründer og daglig leder i Tørn.no, Anjali Bhatnagar.

Våren 2020 lanserte hun en pilot av markedsplassen Tørn.no, som selger overskuddsvarer fra ulike byggevarehus til forbrukere og mindre firmaer. Like etter den påfølgende sommeren var Tørn.no i full drift. Fra tidligere har Bhatnagar lang fartstid fra blant annet Telenor og Creuna, men har aldri satt sin fot i byggebransjen, før nå.

Se foredraget på NOBB-konferansen

– Jeg tror det er kjempeviktig med innovasjon og nytenking i byggebransjen. Det er en av de mer konservative bransjene jeg har vært borti, og derfor tror jeg det er sunt at det kommer noen outsidere med en annen bakgrunn inn og røsker litt opp i ting, sier hun.

Produktdata er avgjørende i digitaliseringen

Anjali Bhatnagar var blant foredragsholderne på NOBB-konferansen 2020, hvor hun viet mye tid til å snakke om hvor viktig produktdata er for en digital nyvinning som Tørn.no.

– For at kundene skal handle må de ha mest mulig informasjon om produktet. Vi og budfirmaene må kjenne produktets vekt og volum for å beregne fraktkostnader, og varehusene bør ha en enklest mulig prosess for å effektivt annonsere varene hos oss. Her spiller produktdata og NOBB-databasen en kjempeviktig rolle, sa Bhatnagar under NOBB-konferansen.

Siden oppstarten har Tørn.no hatt en solid vekst. Markedsplassen benyttes nå av nærmere 100 varehus over hele landet, og Bhatnagar ser for seg en rask vekst videre.

– Vi er fortsatt på et tidlig stadium, men foreløpig har vi avtale med Optimera og Neumann bygg. I løpet av det neste halvåret satser vi på å få 250 varehus på Tørn.no, så potensialet er enormt, sier hun.

Slik fungerer Tørn.no

Tørn.no er en digital markedsplass, som skal være et supplement og en nyttig tjeneste til de eksisterende byggevarehusene – ikke en konkurrent.

Byggevarehusene legger selv ut sine varer på Tørn.no, og på den måten tilgjengeliggjøres overskuddsvarer for kjøpere over hele landet.

– Vi har full integrasjon med NOBB, som gjør at butikkene nesten ikke bruker noe tid på å annonsere sine produkter hos oss. De kan bare taste inn NOBB-nummeret, så hentes all produktinformasjon og bilder automatisk, og derfra lages også selve annonsen automatisk, sier Bhatnagar.

For kjøperne fungerer Tørn.no som en helt vanlig nettbutikk, bare at sortimentet utelukkende består av overskuddsvarer med rabatterte priser.

 

TIL TOPPEN