Fakta om Henrik:

  • Født og oppvokst i Ålesund

  • Har bodd i Oslo i seks år etter et opphold i London.

  • Samboer

Henrik driver litt med fotball, friluftsliv og generell trening. I tillegg er han ihuga fan av Manchester United.

Født til å være selger


Henrik Myhra Slyngstadli var egentlig aldri i tvil – det var ett yrke som skilte seg kraftig ut. Nå har 30-åringen tatt steget inn i Byggtjeneste.

– Jeg kommer fra en selgerfamilie der både mor og far er selgere, det samme med stefar og tante. Morfar hadde også sin egen butikk. Så salgsinteressen kan man trygt si jeg har fått inn med morsmelka, fastslår en smilende Slyngstadli.

Henrik Myhra Slyngstadli - Key account manager i Byggtjeneste
Henrik Myhra Slyngstadli – Key account manager i Byggtjeneste

Han er et av de ferskeste tilskuddene i Byggtjeneste, hvor han nylig begynte i rollen som key account manager.

– Førsteinntrykket har vært veldig bra. Nå ser jeg frem til å komme ordentlig i gang med jobben jeg skal gjøre.

Kommer fra Holte

Til tross for sin relativt unge alder, har Slyngstadli opparbeidet seg en bred arbeidserfaring. Salg har vært den røde tråden når han har høstet kunnskap fra både sports- og rekrutteringsbransjen, samt jobbet med containershipping og digitalisering av bagasjelapper for flybransjen. Og aller mest relevant for jobben han nå trer inn i – de siste tre årene har han jobbet for systemleverandøren Holte.

– Jeg trivdes i Holte med gode kollegaer og en fin kultur. Men det jeg ble presentert her i Byggtjeneste trigget meg. Nå får jeg en mer strategisk og analytisk rolle enn det jeg har hatt tidligere, noe jeg tror blir en fin utfordring, forteller Slyngstadli.

Nye markeder

Oppdraget til den nye key account manageren vil være å supplere selgerne som allerede er i Byggtjeneste, samt bidra til å identifisere nye satsningsområder. Særlig da mot entreprenørene.

– For å skape vekst må man virkelig gå inn for å utforske nye markeder. Tradisjonelt har nok hovedfokuset her ligget på produsentene og leverandørene, mens det ennå er et uforløst potensial hos entreprenørene, mener Byggtjeneste-mannen, før han legger til:

– Jeg vil også trekke frem miljødata, som bare vil bli viktigere og viktigere for bransjen i tiden som kommer. Det blir veldig spennende å følge det sporet videre, både internt i Byggtjeneste og ikke minst sammen med våre kunder, sier Slyngstadli.

Jakter samarbeid

Den nyansatte er uansett krystallklar på en ting – han har ikke kommet til Byggtjeneste kun for å selge.

– Jeg håper å kunne bidra med energi og godt humør, samtidig som jeg virkelig ønsker å forstå kundenes behov. Rett og slett for å kunne hjelpe til med løsninger som vil komme dem til stor nytte. Det må alltid være et samarbeid, man skal ikke selge et produkt eller tjeneste kunden ikke har behov for, påpeker han.

Viktig bidragsyter

Byggtjeneste er ikke i tvil om at de har fått inn en meget solid tilvekst i den 30 år gamle sunnmøringen.

Morten Helland Stensrud – kommersiell direktør i Byggtjeneste.
Morten Helland Stensrud – kommersiell direktør i Byggtjeneste.

– Henrik har god erfaring fra bransjen og forstår hverdagen til entreprenørene gjennom jobben han hadde i Holte. Det gjør det lettere for han å kunne sette våre produkter og tjenester inn i en kontekst for både nye og eksisterende kunder, mener Morten Helland Stensrud.

Byggtjenestes CCO er overbevist om at Slyngstadli vil bidra til vekst både internt og eksternt i årene fremover.

– Han har det nødvendige drivet i seg, noe som betyr mye for oss. Nå i første omgang skal han jobbe med potensielle nye VAVVS-kunder og den kommersielle delen av ECOproduct. Mer overordnet har vi stor tro på at han vil være en viktig bidragsyter for å skape vekst på nye områder. Både for oss og våre kunder, avslutter Stensrud.

 

Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

ECOproduct er et stort konkurransefortrinn for oss

Nordvestvinduet har levert vindusløsninger til noen av Norges mest kjente bygg. Ved å bruke ECOproduct fra Byggtjeneste, får de miljødeklarasjoner som er transparente og forståelige for kundene – noe de ser på som et viktig konkurransefortrinn.

Årets brukerundersøkelse har gitt oss nyttig innsikt

Byggtjeneste satser på kontinuerlig produktutvikling. For å utvikle det våre kunder trenger sendte vi ut årets brukerundersøkelse tidligere i høst.

Gikk fra null til 100 000 GWP-data på tre år

Byggtjeneste har nådd en stor milepæl i arbeidet for en grønnere byggenæring ved å overstige 100 000 produkter med Global Warming Potential (GWP) data i NOBB-databasen.