Fakta om Wenche:
-
43 år
-
Gift, har tre barn og en irsk setter
-
Bor i Ski
– En veldig spennende rolle
Med en arbeidserfaring som inneholder blant annet ni år i GS1 Norway, trer Wenche Holtet-Lid nå inn i rollen som markedssjef for BAE-næringen i Byggtjeneste.
– Tilgang på produktdata er helt avgjørende for at byggenæringen skal lykkes med digitalisering. Da er det et bra utgangspunkt at Byggtjeneste har forutsetningene til å kunne bistå bransjen med nettopp denne tilgangen på strukturerte og kvalitetssikrede data. Det vil kunne sette fart på digitaliseringsarbeidet, mener Holtet-Lid.
Verdifull erfaring
Byggtjenestes nye markedssjef for BAE-næringen kommer fra stillingen som prosjektleder for Visma.net ERP. Hun har tidligere jobbet også med e-handel, og ikke minst har Holtet-Lid lang fartstid fra GS1 Norway. Der høstet hun stor kompetanse fra både faghandel og offentlig sektor.
Den kommende tiden skal Holtet-Lid dykke ned i behovene og kravene som byggenæringen møter på produktdata, og ikke minst miljødata.
– Myndighetene har satt krav til at man skal kunne dokumentere klimaavtrykk etter TEK17, og det er en forventing i markedet om at man skal levere klimagassregnskap. Derfor merker Byggtjeneste økt etterspørsel fra kunder om miljødata, og vi ser at vi kan levere dette til en større del av byggenæringen.
Fokus på hele verdikjeden
Byggtjeneste har som målsetning å være relevant for hele byggenæringen. I så måte vil den nye markedssjefen spille en nøkkelrolle.
– Hvordan kan NOBB-data brukes internt av BAE-næringen for å effektivisere, digitalisere, og få bedre innsikt gjennom produktdata. Å finne ut det, blir en viktig del av rollen hennes, sier Morten Helland Stensrud.
CCO i Byggtjeneste forteller videre at nyansettelsen også skal se mot markeder som ikke har like god kjennskap til Byggtjeneste, og hva vi kan bistå næringen med. Tradisjonelt har vi fokusert mest på leverandører og handelsleddet. Vi håper blant annet at Wenche kan bidra med å etablere Byggtjeneste og NOBB i hele verdikjeden.
Nye tanker
Stensrud er tydelig på at selskapet har klokkertro på den nye markedssjefen.
– Vi har stor tro på at Wenche vil danne en meget sterk trio med våre to andre markedssjefer. Sammen dekker teamet BAE-næringen, VAVVS og systemleverandører og integrasjoner. Da er vi godt rustet for å møte behovene i markedet, fastslår han.
Holtet-Lid selv ser frem til å gå inn på et nytt territorium. For som hun påpeker, hun har ikke jobbet tett med byggenæringen tidligere.
– Jeg skal innrømme at det er litt skrekkblandet fryd, men jeg ser frem til å møte en ny bransje. Først må jeg bli kjent med hva de reelle behovene er, før vi sammen kan finne ut hvordan vi kan skape merverdi for hver enkel kunde, sier markedssjefen, før hun avslutter:
– Jeg ønsker å bidra med å tenke litt nytt. Ettersom jeg kommer fra andre bransjer, håper jeg å kunne komme med nye ideer på hvordan man kan løse forskjellige utfordringer. Både internt i Byggtjeneste og ute hos våre kunder.
Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste
ECOproduct er et stort konkurransefortrinn for oss
Nordvestvinduet har levert vindusløsninger til noen av Norges mest kjente bygg. Ved å bruke ECOproduct fra Byggtjeneste, får de miljødeklarasjoner som er transparente og forståelige for kundene – noe de ser på som et viktig konkurransefortrinn.
Årets brukerundersøkelse har gitt oss nyttig innsikt
Byggtjeneste satser på kontinuerlig produktutvikling. For å utvikle det våre kunder trenger sendte vi ut årets brukerundersøkelse tidligere i høst.
Gikk fra null til 100 000 GWP-data på tre år
Byggtjeneste har nådd en stor milepæl i arbeidet for en grønnere byggenæring ved å overstige 100 000 produkter med Global Warming Potential (GWP) data i NOBB-databasen.