I en unormal hverdag, holdes hjulene i gang


Profesjonell og kundeorientert er to av våre fire grunnleggende verdier i Byggtjeneste. Hver dag jobber vi for å ivareta våre kunders behov så godt vi kan på en profesjonell måte. Vi vet at våre tjenester er svært viktig for dere, og at mye kan stoppe opp om vi ikke klarer å levere det vi skal.

Byggtjeneste forholder seg til myndighetenes føringer for begrensning av spredningen, og har innført hjemmekontor til alle ansatte som kan jobbe hjemmefra.

Som sikkert mange andre opplever også vi at det går «forbausende bra» å holde hjulene i gang. Ved å jobbe litt annerledes med utstrakt bruk av digitale verktøy og mye telefoner så går vi for full maskin. Faktisk opplever vi at en del ting går mer effektivt når vi bruker verktøyene vi har i «verktøykassa» mer, og på en mer bevisst måte.

Samfunnet fungerer til tross for den nye normalen

Vårt inntrykk er at dette også gjelder våre kunder, og deres bruk av våre verktøy og tjenester. Mange bruker tiden til å rydde og rigge seg for tiden etter at krisen er over. Det legges ned mye arbeid i produktdataene, og vi er i tett dialog med kunder som opplever sterk vekst i netthandel. For oss i Byggtjeneste ser vi enda klarere behov og muligheter for å utvikle de tjenester vi har i dag og muligheter for nye.

Vi forsøker derfor å se på den meget spesielle situasjonen vi er oppe i også som en mulighet. En mulighet til å kunne komme ut i andre enden som en enda bedre versjon av oss selv, og at vi en gang om ikke lenge kan se tilbake og si at «vi klarte det» – og at vi var med på å «holde hjulene i gang».

 

Hilsen Øyvind Skarholt

Adm.dir.


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

Fra husdata til handlekurv med Unbolt og NOBB

– Tilstandsrapportene forteller oss at det er et evigvarende etterslep i bruktboligmassen.

Felles jakt på fornøyde kunder

– Vi må være sikre på at dataene dere legger inn på produktet er riktige fra starten. Da vil vi få dette til å flyte, og det blir mindre jobb på oss som skal vedlikeholde det videre.

Tapwell leder an i bransjens digitale samarbeid

Tapwell kom inn på markedet som en utfordrer og liten rebell for 20 år siden. De tok med seg ni gasellepriser på vei opp i teten. Rebell-stempelet holder de gjerne på, men når det kommer til datakvalitet i NOBB-basen gir de seg selv ingen slingringsmonn.