I en unormal hverdag, holdes hjulene i gang
Profesjonell og kundeorientert er to av våre fire grunnleggende verdier i Byggtjeneste. Hver dag jobber vi for å ivareta våre kunders behov så godt vi kan på en profesjonell måte. Vi vet at våre tjenester er svært viktig for dere, og at mye kan stoppe opp om vi ikke klarer å levere det vi skal.
Byggtjeneste forholder seg til myndighetenes føringer for begrensning av spredningen, og har innført hjemmekontor til alle ansatte som kan jobbe hjemmefra.
Som sikkert mange andre opplever også vi at det går «forbausende bra» å holde hjulene i gang. Ved å jobbe litt annerledes med utstrakt bruk av digitale verktøy og mye telefoner så går vi for full maskin. Faktisk opplever vi at en del ting går mer effektivt når vi bruker verktøyene vi har i «verktøykassa» mer, og på en mer bevisst måte.
Samfunnet fungerer til tross for den nye normalen
Vårt inntrykk er at dette også gjelder våre kunder, og deres bruk av våre verktøy og tjenester. Mange bruker tiden til å rydde og rigge seg for tiden etter at krisen er over. Det legges ned mye arbeid i produktdataene, og vi er i tett dialog med kunder som opplever sterk vekst i netthandel. For oss i Byggtjeneste ser vi enda klarere behov og muligheter for å utvikle de tjenester vi har i dag og muligheter for nye.
Vi forsøker derfor å se på den meget spesielle situasjonen vi er oppe i også som en mulighet. En mulighet til å kunne komme ut i andre enden som en enda bedre versjon av oss selv, og at vi en gang om ikke lenge kan se tilbake og si at «vi klarte det» – og at vi var med på å «holde hjulene i gang».
Hilsen Øyvind Skarholt
Adm.dir.
Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste
– Vi skal bidra til en grønnere byggenæring
Kravene til korrekt miljødokumentasjon skjerpes stadig. Nye lover er på trappene og etterspørselen fra bransjen er økende. Byggtjeneste jobber kontinuerlig for å tilby en sentralisert og markedstilpasset bransjeløsning som gjør at leverandørene kan dele miljødokumentasjon ett sted til hele næringen.
Dokumentasjon i NOBB blir maskinlesbart med kunstig intelligens
Byggtjeneste tar i bruk kunstig intelligens for å nå sitt mål om å være best i Norge på å tilby maskinlesbare data til sitt marked. – Vi er nok mer fremoverlente enn mange er klar over, smiler administrerende direktør Mikkel Nielsen.
Geberit tok gull med komplette produktdata
Geberit var først ute med å oppnå gullnivå for sin datakvalitet i NOBB Leverandør. For å oppnå dette må leverandøren ha nær komplette produktdata på alle felter i NOBB. Produktbilder, dokumentasjon og alle datafelter teller i denne sammenhengen.