I en unormal hverdag, holdes hjulene i gang


Profesjonell og kundeorientert er to av våre fire grunnleggende verdier i Byggtjeneste. Hver dag jobber vi for å ivareta våre kunders behov så godt vi kan på en profesjonell måte. Vi vet at våre tjenester er svært viktig for dere, og at mye kan stoppe opp om vi ikke klarer å levere det vi skal.

Byggtjeneste forholder seg til myndighetenes føringer for begrensning av spredningen, og har innført hjemmekontor til alle ansatte som kan jobbe hjemmefra.

Som sikkert mange andre opplever også vi at det går «forbausende bra» å holde hjulene i gang. Ved å jobbe litt annerledes med utstrakt bruk av digitale verktøy og mye telefoner så går vi for full maskin. Faktisk opplever vi at en del ting går mer effektivt når vi bruker verktøyene vi har i «verktøykassa» mer, og på en mer bevisst måte.

Samfunnet fungerer til tross for den nye normalen

Vårt inntrykk er at dette også gjelder våre kunder, og deres bruk av våre verktøy og tjenester. Mange bruker tiden til å rydde og rigge seg for tiden etter at krisen er over. Det legges ned mye arbeid i produktdataene, og vi er i tett dialog med kunder som opplever sterk vekst i netthandel. For oss i Byggtjeneste ser vi enda klarere behov og muligheter for å utvikle de tjenester vi har i dag og muligheter for nye.

Vi forsøker derfor å se på den meget spesielle situasjonen vi er oppe i også som en mulighet. En mulighet til å kunne komme ut i andre enden som en enda bedre versjon av oss selv, og at vi en gang om ikke lenge kan se tilbake og si at «vi klarte det» – og at vi var med på å «holde hjulene i gang».

 

Hilsen Øyvind Skarholt

Adm.dir.


Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

Ny styreleder i Norsk Byggtjeneste AS

Det ble avholdt generalforsamling i Norsk Byggtjeneste AS 24. april og Erik Øyno er valgt til ny styreleder.

Tilrettelegger for miljødata i fakturaen

I Byggstand-prosjektet er det utarbeidet et nytt fakturaformat som gjør det mulig å inkludere klimainformasjon i fakturaen. Logiq og Byggtjeneste har i samarbeid utviklet løsninger som forenkler Peppol BEAst Supply 4.0-utvidelsen.

Digitalisering er et nøkkelverktøy

– Vi må begynne smått, men tenke stort! Olaug Hana Nesheim i Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) levner ingen tvil. Digitalisering er et nøkkelverktøy for å kunne møte fremtidens krav.