Er byggebransjen digitalt moden?


Seriegründer og digi-profil Bente Sollid Storehaug har en imponerende CV. Er det noen du vil ha gode råd fra når det gjelder digital satsning er det nettopp henne. 17. oktober kan du høre henne på NOBB-konferansen.

På NOBB-konferansen vil hun være opptatt av både bærekraft og digitalisering:

Digitalisering og bærekraft

– Digitalisering og bærekraft går ofte hånd i hånd – ikke minst innenfor byggenæringen. Disse to begrepene er store og rommer enormt mye, sier Bente Sollid Storehaug.

Derfor er det nettopp digitalisering og bærekraft som vil være utgangspunkt for Storehaugs innlegg.

Er byggebransjen digital moden?

Bente knytter digital modenhet til fire viktige dimensjoner; det gjelder kultur, evne til å iverksette, evne til å velge de rette teknologiene og ikke minst er innsikt selve grunnmuren for å bygge fremtidens virksomheter.

Dette får du høre mer om i foredraget hennes på NOBB-konferansen.

Fakta om Bente Sollid Storehaug 

  • CEO Digital Hverdag.

  • Styreleder i Boostcom Gruppen, Velixio og Semway.

  • Medlem av konsernstyrene i Hafslund E-CO, Europris ASA, Eika-Gruppen, Polaris Media ASA og Motor Gruppen.

  • Medlem AISpot Digitale Advisory Board.

  • Medlem av kulturministeren og næringsministerens næringspolitiske råd (2015-2017). Var også medlem av Regjeringens ekspertutvalg som fikk i oppgave å vurdere NRKs fremtidige finansiering (2016).

  • Etablerte Digital Hverdag allerede i 1993, i dag børsnotert under navnet Bouvet ASA.

  • Mentor for CEOs som leder teknologi-start-ups.

  • Tidenes yngste medlem av Norsk Redaktørforening, (1987) som ansvarlig redaktør for lokalavisen Kystnytt, eid av Romsdals Budstikke. Hun var da 19 år gammel.

  • Abelia kåret henne nylig til en av de fremste IT-kvinnene i Norge (2017) og bladet Kapital listet henne som en av Norges mektigste kvinner (2018).

  • Finalist til prisen Women´s Board Award (2018). Gjennomført Executive Board Programme i regi av INSEAD 2018-2019 samt executive studier innen Blockchain og digital plattformøkonomi ved MIT.

Andre relaterte artikler fra Byggtjeneste

ECOproduct er et stort konkurransefortrinn for oss

Nordvestvinduet har levert vindusløsninger til noen av Norges mest kjente bygg. Ved å bruke ECOproduct fra Byggtjeneste, får de miljødeklarasjoner som er transparente og forståelige for kundene – noe de ser på som et viktig konkurransefortrinn.

Årets brukerundersøkelse har gitt oss nyttig innsikt

Byggtjeneste satser på kontinuerlig produktutvikling. For å utvikle det våre kunder trenger sendte vi ut årets brukerundersøkelse tidligere i høst.

Gikk fra null til 100 000 GWP-data på tre år

Byggtjeneste har nådd en stor milepæl i arbeidet for en grønnere byggenæring ved å overstige 100 000 produkter med Global Warming Potential (GWP) data i NOBB-databasen.