Vi bruker ulike verktøy som informasjonskapsler, for å samle inn data om hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt. Ved å klikke på Godta, godtar du bruken av disse verktøyene.

Godta Les mer

NOBB Integrasjon gir enklere jobbhverdag

Øyvind Berild
16.09.2019
Med ny nettside og NOBB Integrasjon kan DDF AS jobbe i kun ett system, på ett sted. Dette forenkler jobben med å holde lagerbeholdning, priser, produktdata og egenskaper oppdatert til enhver tid for dørleverandøren DDF AS.

På lageret i utkanten av Drammen finner vi Gunnulf Melgaard, eier og daglig leder av DDF AS. Han er også aktiv og meget fornøyd bruker av NOBB Integrasjon – et verktøy han har stor glede av i jobbhverdagen. Med hjelp av kommunikasjonsbyrået DMT har han nylig lansert nye nettsider som er fullintegrert med Norsk Byggevarebase (NOBB) via NOBB Integrasjon – et API fra Byggtjeneste.

– «Å ha tilgang til all informasjon man trenger på ett og samme sted er selvsagt en stor fordel som gjør alle deler av jobben veldig mye enklere for alle, sier Melgaard. – Spesielt for kundene våre, men også for oss».

Se foredraget fra NOBB-konferansen om DDF AS

Kai Røen fra markedsføringsbyrået DMT AS holdt et foredrag om erfaringene de gjorde da de hjalp DDF AS med å ta i bruk NOBB Integrasjon.

« «Å ha tilgang til all informasjon man trenger på ett og samme sted er selvsagt en stor fordel som gjør alle deler av jobben veldig mye enklere for alle, sier Melgaard – spesielt for kundene våre, men også for oss». »
Gunnulf Melgaard, DDF AS

Alt på ett sted

Gunnulf Melgaard er en NOBB-pioner. Allerede i NOBBs spede begynnelse for 20 år siden så Melgaard verdien av å samle alle varedata på ett sted. Han opplevde også etterspørsel om bruk av NOBB fra de store byggevarekjedene som ikke selv hadde kapasitet til å holde tritt med alle sine underleverandørers varedata. Med tiden har NOBB utviklet seg til et stadig mer komplett verktøy som Melgaard mener er særdeles verdifullt for små og mellomstore bedrifter.

« «NOBB er en vinn-vinn. Det sparer både kunden og oss for tid. Mye tid». »
Gunnulf Melgaard, Daglig leder i DDF AS

I en mindre bedrift uten dedikerte medarbeidere som holder, og fører oversikt med varelager og produktdata, gjøres gjerne jobben av daglig leder. NOBB blir dermed en stor tidssparer. Når bivirkningene av verktøyet i tillegg er bedre kontroll, synlighet og tilgjengelighet, er det klart at det lønner seg. Det siste året er det registrert en økning på hele 40% i datauthenting fra NOBB.

NOBB Integrasjon gir tilgjengelighet og enkelhet

Det er flere grunner til å ta i bruk NOBB enn kun for å spare intern tidsbruk: tilgjengelighet og enkelhet. Å være tilgjengelig og synlig der de potensielle kundene er, er viktig. Stadig flere av de store byggevarekjedene, entreprenører, arkitekter og ingeniører benytter seg i dag av NOBB for å finne produkter og informasjon. Enkelhet er også en viktig motivator og driver, uansett hvor i næringskjeden man befinner seg.

– Det er viktig for oss å være godt synlige der våre potensielle kunder er, og gjøre det enkelt for dem å velge oss.

« «Det er viktig for oss å være godt synlige der våre potensielle kunder er, og gjøre det enkelt for dem å velge oss». »

NOBB er under stadig utvikling

NOBB utvikles stadig med nye funksjoner. Målet er å gjøre både nytten og brukervennligheten maksimal. Det har allerede skjedd mye siden starten og det gjøres stadig forbedringer. Som Melgaard selv sier:

«I begynnelsen oppdaterte vi først data og informasjon på eget system og overførte videre til NOBB. I dag gjør vi motsatt: Vi starter i NOBB og så overføres all informasjon over i eget system».

«NOBB har blitt enklere og enklere for hvert år. Jeg synes de har vært flinke til å utvikle seg og skape forbedringer for oss leverandører. I dag jobber vi bare i NOBB»

Les mer om NOBB Integrasjon

 

TIL TOPPEN