Vi bruker ulike verktøy som informasjonskapsler, for å samle inn data om hvordan besøkende samhandler med nettstedet vårt. Ved å klikke på Godta, godtar du bruken av disse verktøyene.

Godta Les mer

NOBB Vårseminar en suksess, to byer gjenstår

TID: 30. april og 7. mai
STED: Stavanger og Trondheim
PRIS: 1790 ,- eks. MVA, inkl. lunsj
Les mer og meld deg på
Øyvind Berild
10.04.2019
For Byggtjeneste er det fantastisk å møte kundene og for kundene er det nyttig å treffe hverandre. NOBB Vårseminar er et vinn-vinn-arrangement, og har aldri vært bedre.

Turneen med NOBB Vårseminar er i gang, og resultatene så langt er veldig gode:

– Det er viktig for oss å reise rundt og treffe kundene. Vi kan ikke bare sitte på kontoret i Oslo, vi må treffe kundene for å skjønne hva som skjer, sier Ole Gunnar Honningsøy, sjef for Norsk Byggevarebase, NOBB i Byggtjeneste.

Oppdatert og oppgradert vårseminar

Det tradisjonelle NOBB Vårseminaret er enda mer tilpasset kundene enn tidligere, og har fokus både på lederne og fotfolket. Dialogen mellom aktørene er alfa og omega. Ikke minst er det essensielt at lederne får øynene opp for hvor viktig det er med gode produktdata, og hva det krever av innsikt og ressurser å gjøre et godt NOBB-arbeid.

Og så er det viktig å peke på gevinstene av å ha fokus på NOBB:

– Det er avgjørende at de som legger data inn i NOBB får høre at dataene blir brukt. Det er vi opptatt av på disse seminarene, forteller Ole Gunnar Honningsøy.


NOBB Vårseminar inneholder et gruppearbeid der de som jobber med NOBB kan komme med sine behov opp mot den kommende utgaven av NOBB Vareeier.

Stort kundefokus

– Vi har alltid fokus på kundene våre, fortsetter Ole Gunnar Honningsøy. Når han treffer hundrevis av kundene på vårseminarene sprer han gode nyheter og muligheter for å påvirke.

Seminardeltakerne inviteres til å komme med innspill til hva de trenger av funksjoner og innhold i NOBB.

NOBB Vårseminar er slett ikke det eneste stedet Byggtjeneste treffer kundene. Sjefen for Norsk Byggevarebase NOBB, forteller at NOBB-avdelingen treffer mange fra handelen og leverandørene, en til en – ute hos kundene. Jeg har en gjeng med flotte medarbeidere med mye kunnskap, understreker Honningsøy.

Men på NOBB Vårseminar treffer kundene hverandre. Derfor er dette en så konstruktiv arena, både for NOBB-kundene og for Byggtjeneste selv.

 

« Takk for et informativt seminar, bra opplegg! »
Deltaker i Oslo

 

Den viktige dialogen

Samtaler med kundene, diskusjoner og refleksjoner om bruk med dem og mellom dem, gir oss verdifulle innspill til videre utvikling av innholdet i NOBB sier sjefen for Norsk Byggevarebase NOBB.

– Det er veldig viktig for oss å reise rundt. Vi treffer kundene regionalt og lokalt. Vi kan ikke bare sitte på kontoret i Oslo men treffe kundene for å skjønne hva som skjer, understreker Honningsøy.

Komplekse kundebehov

For Byggtjeneste er det veldig viktig å ha tett kontakt med kundene og kjenne behovene. Det er tusenvis som bruker NOBB. Alle med ulike situasjoner. Blant NOBB-kundene er det rundt 700 leverandører med alt fra to til 120 000 varer. Og i tillegg er det rundt 800 handelsaktører som bruker NOBB. De største kan ha hundrevis av utsalgssteder.

Det er ikke rart at behovene er ulike og derfor er det så viktig å ha den tette dialogen med kundene:

– Vi må og vi vil utvikle oss i takt med de behovene kundene har, understreker NOBB-leder i Byggtjeneste, Ole Gunnar Honningsøy.

Går du glipp av omsetning? Bli med på NOBB Vårseminar!

TIL TOPPEN